Zaburzenia orgazmu - co to w ogóle znaczy?

Zaburzenia orgazmu niejedno mają imię – a właściwie rodzaj. Można podzielić je na trzy podstawowe grupy: opóźnione występowanie orgazmu, nieczęste występowanie orgazmu lub całkowity brak występowania orgazmu.

Zaburzenia orgazmu – u kogo mogą zostać zdiagnozowane?

Zaburzenia orgazmu mogą zostać zdiagnozowane zarówno u kobiet jak i u mężczyzn.
Anorgazmia jednak powszechniejsza jest w grupie kobiet – podążając za badaniami zaburzenia orgazmu mogą dotyczyć od 11% do nawet 41% całej populacji kobiet. Jeśli chodzi o najważniejsze kryterium badawcze to był nim brak orgazmu występujący pomimo seksualnego podniecenia czy stymulacji seksualnej.

Zaburzenia orgazmu – co warto wiedzieć?

Osoby cierpiące na zaburzenia orgazmu mogą nadal wykazywać zainteresowanie seksem, wchodzić w kontakty seksualne i chętnie podejmować aktywność w tym zakresie – jednak finalnie nie doświadczając orgazmu.

Zaburzenia orgazmu – jak mogą się objawiać?

Zaburzenia orgazmu mogą się objawiać znaczni opóźnionym doświadczaniem orgazmu, mniejszą częstotliwością występowania orgazmów niż dotychczas. Może się zdarzyć również tak, że orgazm może być doświadczany jako mniej intensywny albo orgazm może nie być w ogóle doświadczany (orgazm nie występuje).

Co zrobić jeśli podejrzewam u siebie zaburzenia orgazmu? Kto diagnozuje zaburzenia orgazmu?

Jeśli podejrzewacie u siebie występowanie zaburzeń orgazmu, doświadczacie któregoś z objawów wymienionych powyżej to zapraszamy Was do umówienia wizyty w naszej Poradni Zdrowia Seksualnego. W naszej Poradni będziecie mogli uzyskać diagnozę oraz dowiedzieć się co z takiej diagnozy wynika, jakie mogą być przyczyny zaburzeń orgazmu (i czy możliwe jest ich wyeliminowanie) oraz generalnie „co dalej?”.
Zapraszamy Was do kontaktu z Poradnią Zdrowia Seksualnego – rejestracja pod numerem 538 458 111 lub mejlowo pod adresem: kontakt@jasnapsychoterapia.pl.
Naszych specjalistów znajdziecie też na portalu Znany Lekarz – zapisy przez naszą wirtualną rejestrację.